Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Mákos bejgli


Mindenki imádja nálunk a bejglit,legyen az mákos,diós,gesztenyés. Én most mákosat készítettem,de majd lesz diós is. Nagyon finom a tésztája és a töltelék is,sokáig eláll.

Hozzávalók:    4db-hoz

60dkg liszt
2dkg élesztő
25dkg vaj
7dkg cukor
1db tojássárgája
pici só
2dl víz

Töltelék:

40dkg mák
25dkg gyümölcscukor
3,5dl víz
10dkg zsemlemorzsa
pici fahéj
1db cirtom reszelt héja

1db tojás a kenéshez

Elmorzsoljuk a lisztben a vajat és az élesztőt,majd hozzáadjuk a sót,a cukrot,a tojássárgáját és a folyadékot. Dagasztjuk és utána 1/2 órát hűvös helyen kelesztjük. Közben felforraljuk a vizet a cukorral,a fahéjjal és a citromhéjjal. Ezt ráöntjük a mákra és hozzákeverjük a zsemlemorzsát is. Összekeverjük és kihűtjük. A tésztát és a mák tölteléket is 4-4 részre osztjuk. Kinyújtjuk és megkenjük a töltelékkel,az oldalát 1cm-re behatjuk és feltekerjük a tésztát. Lekenjük tojássárgájával,szárítjuk kb. 1órát hűvös helyen, utána tojásfehérjével kenjük le és ismét szárítjuk kb. 1 órát. Majd megszurkáljuk az oldalát és kb. 170C-os sütőben kb. 30-35 percig sütjük.






2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek! Hogy csináltad, hogy nem repedt ki?? Nálunk a mákos-meggyes a nyerő. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nagyon jól megszurkáltam a tetejét és az oldalát is,hogy a gőz ki tudjon jönni :) Az is biztosan nagyon fini lehet.

      Törlés